BLIJF OP DE HOOGTE
Klik hier om je in te schrijven op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste trends en exclusieve nieuwtjes. Ook verloten we iedere maand een cadeaubon onder onze nieuwsbriefabonnees en ontvang je regelmatig leuke aanbiedingen en kortingen.

BLACK FRIDAY: 15% KORTING OP HET HELE ASSORTIMENT MET DE CODE: BLACKFRIDAY

VOOR 12.00 UUR BESTELD, IS DEZELFDE DAG VERZONDEN | VERZENDKOSTEN SLECHTS €1,95 | VANAF €20. GRATIS VERZENDING | BOVEN DE €35 ONTVANG JE OOK EEN KLEINE VERRASSING

All you need to know!

Veelgestelde Vragen

Bestellen

Bezorging

Is er een minimum bestelwaarde?

Nee, maar boven de €50 worden er geen verzendkosten berekend in Nederland.

Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen €4,95 (voor België is dit €9,95) aan verzend-, en administratiekosten. Ongeacht of je bestelling met brievenbuspost of met pakketpost wordt verzonden. Voor bestellingen boven de de €50 is dit gratis in Nederland.

Kan ik meerdere bestellingen combineren of later producten toevoegen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik hem verzonden heb?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Welke betaalwijzen zijn er?

Je kunt bij ons betalen middels een overschrijving of met IDEAL.

Hoe veilig is winkelen bij elithair.nl?

Wij hebben een grote, vaste klantenkring opgebouwd en doen er alles aan om je bestelling zo veilig mogelijk plaats te laten vinden en garanderen dat je veilig en betrouwbaar bij ons winkelt. Meer informatie lees je in onze privacyverklaring en disclaimer.

 

Wij adviseren om niet zomaar aan iemand je klantnummer, wachtwoord of andere gegevens van jouw profiel te geven. Een medewerker van Elithair zal je nooit om je wachtwoord vragen.

Hoe kan ik een zakelijke bestelling plaatsen?

Voor zakelijke bestellingen kun je contact opnemen via info@elithair.nl

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Elke bestelling wordt binnen 1 tot 3 werkdagen bij je thuis afgeleverd (of indien wenselijk op een ander door u opgegeven adres), zodra je betaling is verwerkt. Betalingen met IDEAL worden vrijwel gelijk dezelfde dag door ons ontvangen en verwerkt. Mocht het toch niet mogelijk zijn je bestelling tijdig te versturen zullen we je hiervan op de hoogte stellen.

 

Bij betalingen door middel van een bankoverboeking duurt het 1 tot 2 dagen langer, voordat wij je bestelling kunnen verwerken. De exacte levertijd hangt af van het type product, voorraad en de leverancier. Helaas kan het soms voorkomen dat de levering iets langer kan gaan duren, doordat het even niet voorradig is. Wij zullen  je dan daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.

Ik was niet thuis toen de bezorger langskwam, wat nu?

Je ontvangt van ons een track & trace code waarmee je de bestelling kunt volgen. De pakketdienst levert direct aan jou of bezorgt (als je niet thuis bent) een kaartje in je brievenbus waarop een code staat. Deze code kun je invullen op de website van de pakketdienst om een ander bezorgadres, een afhaalpunt voor de bestelling of een nieuwe bezorgpoging door te geven.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit aangeven tijdens het bestelproces.

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?

Op dit moment leveren wij alleen in Nederland en België. Neem contact met ons op via info@elithair.nl als je jouw bestelling in een ander land wilt laten afleveren.

Kan ik mijn bestelling op een afhaalpunt laten bezorgen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kunt er wel voor kiezen om je bestelling bij ons te komen ophalen. Geef dit alstjeblieft even aan tijdens het bestelproces. Wij zullen contact met je opnemen wanneer je jouw bestelling kunt komen ophalen.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Wat is de levertijd?

Wanneer de betaling bij ons is verwerkt, wordt je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen bij je thuis afgeleverd. Mocht het toch niet mogelijk zijn je bestelling tijdig te versturen zullen we je hiervan op de hoogte stellen. Bestellingen van uitsluitend accessoires worden in principe binnen twee werkdagen bezorgd.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dit is uiteraard mogelijk. Geef dit alstjeblieft even aan tijdens het bestelproces. Wij zullen contact met je opnemen wanneer je jouw bestelling kunt komen ophalen.

Retourneren

Overig

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, dit is mogelijk. Wees je er wel van bewust dat wij zeer strenge regels en voorwaarden stellen, omdat het logisch is dat niemand een door een ander gedragen of gebruikt product wil kopen. Wij verzoeken dan ook met klem om de stappen te volgen die op de retourpagina beschreven staan, alvorens iets terug sturen. Voeg ook altijd het retourformulier toe aan je zending. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

 

Wij behouden het recht om retourzendingen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn, of buiten onze schuld zijn beschadigd. Dit geldt ook als de producten verkeerd zijn behandeld. Twijfel je? Neem dan van te voren even telefonisch of per mail contact met ons op.

Kan ik een artikel retourneren omdat het defect is?

Indien je een artikel defect heeft ontvangen kun je dit uiteraard retourneren. Is het artikel defect door jouw toedoen, neem dan alsjeblieft telefonisch of per mail contact met ons op zodat wij kunnen kijken wat wij voor je kunnen betekenen.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Ja, uiteraard. Wees je er wel van bewust dat wij zeer strenge regels en voorwaarden stellen, omdat het logisch is dat niemand een door een ander gedragen product wil kopen. Wij verzoeken dan ook met klem om de stappen te volgen die op de retourpagina beschreven staan, alvorens iets terug sturen. Voeg ook altijd het retourformulier toe aan je zending.

 

Wij behouden het recht om retourzendingen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds gebruikt zijn, of buiten onze schuld zijn beschadigd. Dit geldt ook als de producten verkeerd zijn behandeld. Twijfel je? Neem dan van te voren even telefonisch of per mail contact met ons op.

Moet ik het porto voor de retouren betalen?

Als de bestelling kapot, beschadigd, fout of onvolledig geleverd is, dan zijn de kosten voor Elithair. In alle andere gevallen verwachten we dat je zelf de verzendkosten betaald. Het is bovendien de verantwoordelijkheid van jou als klant dat wij de toegezonden retourzending in goede orde ontvangen. Bewaar je verzendbewijs goed. Voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen en beschadigingen worden ten alle tijde kosten in rekening gebracht.

Hoe stuur ik een artikel retour?

Je kunt dit retourformulier downloaden, waarop stap voor stap staat beschreven hoe je jouw bestelling kunt retourneren. Indien je er niet uitkomt, bekijk dan de de retourpagina of neem telefonisch of per mail contact met ons op. De artikelen die je retour wilt zenden dienen ongebruikt en in de originele verpakking retour te worden gestuurd.

Is er een maximale termijn voor het retourneren van mijn bestelling?

Je dient je bestelling binnen veertien dagen retourneren. Stuur ten alle tijde een volledig ingevuld retourformulier mee, zodat wij snel kunnen overgaan tot het terugbetalen van het aankoopbedrag.

Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?

In principe kun je alles retourneren, mits de artikelen ongebruikt zijn. Neem bij twijfel alsjeblieft eerst even contact met ons op.

Kan ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?

Ja hoor, dit is mogelijk. Voeg alsjeblieft wel van iedere bestelling ook afzonderlijk het retourformulier mee.

Maken jullie ook hair extensions en haarverleningen op maat?

In principe leveren wij geen hair extensions en haarverleningen op maat. Uiteraard denken wij ten alle tijden graag met je mee. Als je ons een email stuurt naar info@elithair.nl met daarin je wensen en vragen, zullen wij kunnen wat we voor je kunnen betekenen.

Mijn geleverde bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld, wat moet ik nu doen?

Het kan gebeuren dat verschillende artikelen van één bestelling niet op dezelfde dag geleverd worden, doordat misschien niet alle producten direct leverbaar waren. Controleer eerst goed of je alle producten die op de verzend-bevestiging staan geschreven ook werkelijk ontvangen hebt. Als blijkt dat informatie op je pakbon niet overeenkomt met de levering stuur dan meteen een e-mail naar info@elithair.nl met je ordernummer en de ontbrekende producten.

Ik heb een verkeerd artikel toegezonden gekregen, wat moet ik nu doen?

Als je ons een email stuurt naar info@elithair.nl met het ordernummer en een beschrijving van het verkeerde artikel dan zullen we ervoor zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

Het track & trace nummer zegt dat mijn pakket is afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Al onze pakketten bevatten een track & trace nummer. Als dit nummer bevestigt dat het pakket is afgeleverd, op het door jou opgegeven, adres maar je de bestelling niet hebt ontvangen, kunnen wij contact opnemen met de vervoerder om dit probleem te laten onderzoeken. Neem in dit geval binnen zeven dagen nadat je de bestelling zou moeten hebben ontvangen contact met ons op. Na deze periode kunnen wij helaas niets meer voor je betekenen. We kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor pakketten waavan wordt vermeld dat het pakket is afgeleverd en/of in ontvangst is genomen.

Hoe lang duurt het voordat mijn aankoopbedrag wordt terugbetaald?

Binnen veertien dagen na het ontvangen van de retourzending, zullen wij het aankoopbedrag terug betalen.

Ik heb een klacht over een artikel, waar kan ik dit melden?

Allereerst onze excuses, we vinden het oprecht heel vervelend. Neem alstjeblieft telefonisch of per mail contact met ons op zodat we je klacht zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Ik heb een klacht over de webshop, waar kan ik dit melden?

Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, maar zoals in ieder bedrijf gaat het ook bij ons wel eens mis. Mocht dat in jouw geval zijn gebeurd dan kan je telefonisch of per mail contact met ons opnemen. We streven ernaar je klacht zo snel mogelijk op te lossen.

Hair Extensions

Wat zijn hair extensions?

Hair extensions zijn een verlening van het haar. Dit kan zowel in lengte als volume door middel van het aanbrengen van een of meerdere haarstukken. Er zijn verschillende soorten extensions en ook verschillende manieren om deze aan te brengen. Het is afhankelijk van het volume, de lengte, de kleur en de textuur, welke hair extensions het beste bij je passen. Belangrijk is dat de extensions passen bij je persoonlijkheid en wensen, meevloeien in het eigen haar en niet zichtbaar zijn.

Welke haarverlening past bij mij?

Het is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het volume, de lengte, de kleur, de textuur en je budget, welke hair extensions het beste bij je passen. Belangrijk is dat de extensions passen bij je persoonlijkheid en wensen, meevloeien in het eigen haar en niet zichtbaar zijn. Er zijn verschillende soorten extensions en ook verschillende manieren om deze aan te brengen. Een haarstuk, Flip In of Clip In extensions zijn ideaal als je niet elke dag een haarverlening wilt en kun je zelf plaatsen. Permanente extensions, zoals een weave, micoringen, tape, bondings of wax, moeten worden geplaatst door een professional en blijven voor een aantal maanden in het haar zitten.

Wat is het verschil tussen een volumebehandeling en een haarverlening?

Voor een volumebehandeling zijn een minimum aantal hair extensions, in de lengte van je eigen haar, nodig. Hierdoor wordt meer volume gecreëerd, voor een mooi, vol effect. Een haarverlening geeft niet alleen volume aan het haar, maar verlengt het ook meteen. Je kunt zelf de gewenste haarlengte kiezen. Voor een haarverlening zijn meer hair extensions nodig dan voor een volumebehandeling.

Hoeveel hair extensions heb ik nodig?

Dat ligt aan de dikte en lengte van je eigen haar. Voor een volumebehandeling zijn gemiddeld een minimum aan vijfenzeventig hair extensions nodig. Voor een haarverlening zijn, bij normaal haar, honderd à hondervijfentwintig extensions voldoende. Bij dikker haar heb je al snel zo`n hondervijftig à tweehonderd stuks nodig.

Kun je hair extensions laten zetten als je kort haar hebt?

Uiteraard! Voorkeur gaat wel uit naar haar van 12 cm of langer. Indien je eigen haar korter is, kun je namelijk de aanhechtingen zien zitten en dit geeft een heel onnatuurlijk effect. Houdt er ook rekening mee dat je meer hair extensions nodig zult hebben als je haar kort is.

Welke lengte hair extensions heb ik nodig?

Zolang als je wilt! Er zijn extensions in veel verschillende lengtes verkrijgbaar, van 30 cm tot 75 cm en zelfs, (op aanvraag) 80 cm tot 100 cm.

Zijn hair extensions schadelijk?

Ja. Maar niet schadelijker dan ontkleuren, verven, föhnen, stylen en ander dingen die we regelmatig doen met ons haar. Het is belangrijk dat de hair extensions professioneel worden gezet en verwijderd. En dat je ze, net als je eigen haar, goed verzorgd. Schade aan je haar wordt in principe alleen veroorzaakt als de extensions niet goed worden ingezet, te lang zitten en niet goed worden verzorgd.

Is het haar waarmee ELITHAIR werkt gemaakt van echt haar?

Ja, absoluut. Onze remy hair extensions en haarverleningen zijn van hoogwaardig 100% Russisch en Oezbeeks, een van de zeldzaamste, maar meest kwalitatieve Aziatische soorten,  haar gemaakt. Oezbeeks haar lijkt veel op Europees haar, maar is iets voordeliger van prijs. Russisch haar is gemakkelijk te behandelen en doordat de structuur is iets fijner is, zelfs geschikt voor de meest lichte tinten blond. Het haar is stijl pluist niet en heeft een natuurlijke glans.

Wat is remy haar?

Remy haar komt direct van een haardonor en wordt op een speciale manier verwijderd. Hierdoor blijven een aantal eigenschappen van het haar intact. Door het haar aan de bovenkant en onderkant vast te binden voordat het afgeknipt wordt, blijven alle haarschubben (van een bundel) namelijk in dezelfde richting staan. Het haar voelt hierdoor zacht en glad aan en pluist of knoopt niet. Ook zijn de haarscubben compleet intact en onbewerkt. Daardoor is het vanaf de aanzet tot aan de punten vol. Remy haar is iets duurder dan andere soorten omdat het verzamelen hiervan langer duurt. De kwaliteit is echter veel beter dan synthetisch of  non-remy haar en gaat veel langer mee. Maar het heeft ook net zo een intensieve verzorging als je eigen haar nodig!

Waaruit bestaat het waxje van hairextensions?

Het waxje is meestal gemaakt van keratine wax bonding, een chemische stof waar je haren zelf ook grotendeels uit bestaan, of een andere waxsoort. De haren worden in kleine, gelijke plukjes verdeeld en vastgelijmd met wax, door behulp van een warmtetang.

Hoelang kunnen hair extensions blijven zitten?

Over het algemeen blijven hair extensions gemiddeld drie tot vier maanden zitten. Soms kunnen ze langer in je haar blijven, maar dit ligt aan je haargroei en verzorging. Het is overigens niet aan te raden om te hair extensions veel langer te dragen. Het beste is om je hair extensions elke zes weken een ‘touch up’ te laten geven door een professionele kapper. Zo blijven je extensions er verzorgd uitzien en zullen ze langer meegaan.

Moet je aan hair extensions wennen?

Ja, absoluut. De eerste dagen zal het waarschijnlijk niet prettig voelen en kun je moeite hebben met slapen. Misschien heb je zelfs wel pijn. Logisch, want je hebt ineens iets extra op je hoofd. Dit duurt hooguit een weekje en dan ben je helemaal gewend.

Kun je hair extensions hergebruiken?

Ja, dat kan. Er zijn speciale waxjes verkrijgbaar waarmee de extensions vermaakt kunnen worden. Wij raden dit echter niet aan. Hair extensions zijn gemaakt van dood haar en dat neemt geen voeding meer op. Ook zul je, net als van je echte haar, losse haren verliezen. Hierdoor gaat de kwaliteit achteruit en zullen de extensions er steeds minder mooi uitzien. Daarbij worden ze ook steeds een stukje korter geknipt voor het vermaken. Wil je jouw hair extensions toch hergebruiken? Verzorg je extensions dan goed!

Kun je hair extenions ontkleuren en verven?

Het verven van je hair extensions is geen probleem. Je kunt ze een of meerdere tinten donkerder maken, of een andere kleur geven. Een tint lichter of blonderen wordt ten zeerste ontraden. Hair extensions zijn oorspronkelijk al ontkleurd en wanneer het haar nogmaals behandeld wordt, zal dit de kwaliteit verminderen. Elke stylist zal dit dan ook afraden. Ook kun je ervan uitgaan dat je garantie vervalt. Wil je graag je extensions een andere kleur geven? Laat dit dan bij voorkeur door een kapper of stylist doen.

Zijn hair extenions geschikt om te föhnen, krullen en stylen?

Dit is allemaal geen probleem. De extensions zijn gemaakt van echt haar en dus kun je het gewoon stylen zoals je ook met je eigen haar zou doen. Gebruik wel een serum om je hair extensions extra te voeden en te beschermen tegen de warmte van eventuele apparaten zoals een föhn of stijltang.

Hoe kun je hair extenions het best verzorgen?

Ontklit en ontwar je haar voordat je het gaat wassen. Was je haar, van boven naar beneden, met een goede, hydraterende shampoo. Gebruik zeker niet teveel shampoo, want dat is helemaal niet nodig en heeft een uitdrogende werking. Een keer wassen en een klein beetje product gebruiken is meer dan voldoende. Hetzelfde geldt voor conditioner: een keer aanbrengen en klein beetje product gebruiken is voldoende. Daarbij hoef je conditioner ook zeker niet in het hele haar aan te brengen. Je haar dichtbij de hoofdhuid is nog jong en onbeschadigd en hair extensions halen hier geen voeding meer uit; het zijn juist de punten die extra verzorging nodig hebben. Was je haar het liefst, bij dagelijks gebruik, niet vaker dan een keer per week. Hoe minder je het wast, hoe langer de kwaliteit van het haar mee zal gaan. Wrijf je haar niet, maar dep het droog. Liever laat je het niet aan de lucht drogen, maar föhn je het. Probeer ook minimaal een keer per week een goed haarmasker te gebruiken.

Breng elke dag een serum of leave-in conditioner aan in de punten van je haar voor extra bescherming en voeding. Dit zorgt er tevens meteen voor dat schadelijke stoffen van buitenaf minder snel door het haar worden opgenomen. Voor het slapen gaan kun je het best het haar goed borstelen en samenbinden in een staart of een vlecht. Het liefst borstel je de hair extensions met een tangle teezer, waarbij je van beneden naar boven werkt.

×