→14 dagen bedenktijd.
→Terugbetaling binnen 14 dagen.

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst en zonder opgave van reden te annuleren. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van de beslissing om de overeenkomst te herroepen. Je dient de artikelen zonder uitstel, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Voor een snelle en goede verwerking van een retour is het van belang om duidelijk aan te geven waarom je de artikelen retour stuurt en of je deze wilt ruilen voor iets anders.

Retourformulier

Voor het retour zenden van producten vragen wij je daarom om gebruik te maken van het retourformulier. Zo kunnen wij bovendien de zending altijd herleiden naar de juiste bestelling en dus snel afhandelen. Je mag de producten uiteraard gebruiken zoals je ook in de winkel zo doen, maar je dient de producten ongebruikt en verpakt in de originele en onbeschadigde verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour te zenden.

Artikel ruilen of een beschadigd/verkeerd product ontvangen?

We doen altijd ons best om onze bestellingen goed te verpakken en naar je opsturen. Het spijt ons daarom als er iets niet goed is gegaan of als je niet tevreden bent. Als je een artikel wilt ruilen kun je dit op het retourformulier aangeven. Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen? Neem dan eerst even contact met ons op via [email protected] met vermelding van het bestelnummer zodat we je goed verder kunnen helpen! 

Bestelling annuleren

Wil je jouw bestelling annuleren voordat je deze hebt ontvangen? Stuur dan een e-mail naar [email protected] met vermelding van het bestelnummer en wij zorgen ervoor dat je bestelling geannuleerd wordt. Als de bestelling al verstuurd is, vragen wij je om gebruik te maken van het herroepingsrecht. Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en heb je niets meer van ons vernomen? Neem dan contact met ons op zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is.

Uitzondering van herroepingsrecht

Uitzonderingen van herroeping zijn artikelen zoals extensions en andere haarstukken waarvan de verzegeling verbroken is. Deze producten dienen ongebruikt en ongedragen zijn in verband met hygiënische redenen. Dit betekent dat als de elastiekjes losgemaakt zijn, wij deze niet retour accepteren. Ook haaraccessoires en andere artikelen voor intiem lichamelijk gebruik waarvan de verpakking verbroken is, accepteren wij niet retour. Daarnaast nemen wij producten die wij speciaal op maat hebben gemaakt niet retour.

Voor het beoordelen van artikelen verbruiksartikelen zoals shampoo, maskers, gel, wax en olie is het niet nodig om de verpakking te openen en/of het product te gebruiken. Indien je dit wel doet en besluit dat je het artikel toch niet wilt, kan het zo zijn dat de producten niet meer kunnen worden gebruikt en/of verkocht. Het is daarom niet mogelijk om producten te retourneren wanneer je de verzegeling van bijvoorbeeld gezondheidsbescherming of hygiëne verbreekt. Ook kunnen wij daarom bij schade, of als het product gebruikt is, kosten in rekening brengen welke kunnen oplopen tot 100% van de waarde.

Indien wij producten ontvangen die niet aan de door ons gestelde voorwaarden voldoen, zullen wij jou hiervan schriftelijk op de hoogte stellen. Indien gewenst sturen wij deze terug. De verzendkosten zijn hierbij voor eigen rekening.

De volgende artikelen vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen niet geretourneerd worden:

  1. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  2. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  3. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  4. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  5. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

Verzendkosten voor retourzendingen

De kosten voor het retour zenden van producten zijn ten alle tijden voor eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de vervoerder. Je bent zelf verantwoordelijk voor het ontvangen van de retourzending. Frankeer de zending voldoende en bewaar het bewijs van verzending daarom goed. Of overweeg om te kiezen voor een verzekerde- of aangetekende verzending. Tevens dient je zending deugdelijk verpakt te zijn. Bij schade, of een onvoldoende gefrankeerd pakket, brengen wij kosten in rekening. Uiteraard zijn de verzendkosten voor het retour sturen voor onze rekening bij een foutieve levering of levering met fabricagefout.

Terugstorting

Je krijgt na ontvangst van een volledige retourzending binnen 14 dagen het orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering), terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Je kunt je zending voorzien van het retourformulier versturen naar:

Elithair
Windmolen 14
1135KD Edam